Monday, September 3, 2012

488. El Loco Burrito


Varje gång jag kommer hem från ett besök i San Francisco inser jag hur mycket jag saknar mexikansk mat. Kalifornien serverar ypperliga mat från detta sydliga kök, och då San Francisco är känt som födelseplatsen för Mission Burritos infinner sig svår abstinens närhelst jag befinner mig på annan ort. Här i New York har jag dock lyckats hitta ett gäng bra restauranger där detta begär kan släckas (du kan läsa om några av dessa här, här och här), varav en heter El Loco Burrito och ligger i Williamsburg.

El Loco Burrito kan enklast beskrivas som en blandning av genuin taqueria och hipsterrestaurang. Det är inte ovanligt att se till åren komna mexikanska gentlemän avnjuta en tallrik mat över en kall öl bredvid ett bord fullt av unga Brooklyniter med mustasch och avancerade frisyrer. Anledningen till denna mångfald är, förutom läget mellan Williamsburg och East Williamsburg, den goda maten.


Tacos, Fajitas och Enchiladas är bara några av alla godsaker du hittar på menyn, och skulle du vara sugen på en burrito har du kommit till rätt ställe. Det finns femton olika burritos att beställa, fyllda med ris, bönor, ost, gräddfil och andra godsaker. Själv brukar jag emellertid se till att få mig ett par Fish Tacos till livs, det är en klassiker från Kalifornien som är svår att motstå.


El Loco Burrito är ett av mina favorithak i gränslandet mellan Williamsburg och East Williamsburg. Oak, en personlig älskling bland Brooklyns många vinbarer ligger bara ett stenkast bort, och efter ett besök hos denna eminenta inrättning är ett snack från El Loco något av ett måste. Glöm inte att beställa en svalkande mexikansk öl till dina Fish Tacos, det är nämligen en perfekt kombination som för tankarna till varmare breddgrader och ett mer bekymmersfritt liv.


View Larger Map
El Loco Burrito
345 Graham Ave (mellan Conselyea Street och Metropolitan Ave)
Brooklyn

0 comments:

Post a Comment