Thursday, July 8, 2010

190. Teriyaki Boy


Snabbmat är inte något vi skriver om alltför ofta här på Ett annat. Det betyder emellertid inte att vi är helt utan favoriter, visst slinker det ner en burgare här och en bit pizza där, och New York har ett otroligt fint utbud av just snabbmat från världens alla hörn. Teriyaki Boy, som finns på tre ställen i stan (som vi vet om) är japanska snabbluncher när dom är som bäst. Dessutom kan man hitta en av lokalerna här på Upper East Side.


Teriyaki Boy ser ut som vilket snabbmatshak som helst, enkelt inrett och med tonåringar bakom kassan. Maten är emellertid ljusår från det man vanligtvis förknippar med snabbmat. Teriyaki står naturligtvis att finna på menyn, med varianter som kyckling, biff och lax. Är du sugen på någonting annat kan du enkelt beställa nudlar, sushi, eller bento-boxes, och vad du än väljer lär du inte bli besviken, då kvalitén på maten är mycket hög.


Själv är jag ohämmat förtjust i ål, så till den grad att jag alltid ser till att ha några bitar liggande i frysen för dom tillfällen jag inte har lust att lämna huset i jakten på denna ormliknande delikatess. Därför blev jag oerhört glatt överraskad när jag upptäckte att Teriyaki Boy serverar en ål som är minst lika god som några av stans mer erkända ålställen. Dessutom finns japansk peppar att tillgå hos Teriyaki Boy, ett måste när ål står på menyn.

Teriyaki Boy förtjänar i min mening ett bättre epitet än snabbmat, men det är som just en snabbmatsrestaurang dom valt att marknadsföra sig, och det verkar funka då stället stundvis är fullpackat.


Visa större karta
Teriyaki Boy
1640 3rd Ave (mellan 91st och 92nd Street)
Manhattan

0 comments:

Post a Comment