Sunday, January 6, 2013

511. Dinosaur Bar-B-Que


God fortsättning kära läsare! Jag hoppas att ni alla hade en bra jul och nyår. Här i New York firades helgerna med vänner och bekanta, och vi fick till slut även se lite snö på gatorna. I dagens tips ska vi prata om ett av stans bästa barbecueställen, men innan dess vill jag återigen nämna att vår bok nu finns att köpa hos din lokala bokhandlare. Du kan även beställa den via nätet, och det gör du enklast hos AdLibris, som du hittar här. Glöm heller inte bort att Ett annat New York dessutom har en Facebook-sida och en Instagram. Nu vidare till det där barbecuetipset jag talade om tidigare, som tar oss till Harlem och Dinosaur Bar-B-Que.


Dinosaur anses vara en av New Yorks bästa barbecuerestauranger. Det är en enorm restaurang vi talar om belägen precis bredvid Hudson River. Stämningen och inredningen är bland den härligaste du kan hitta i stan: rustik och gemytlig. När du kliver in möts du av amerikansk rock och underbara dofter från köket. Förhoppningsvis har du bokat bord i förväg, annars kan du få vänta i någon halvtimme innan en sittplats blir ledig.


På menyn hittar du revbenspjäll, brisket och allsköns delikata tilltugg. Beställer du ställets sampler plate till förrätt får du dig kryddstarka räkor, Fried Green Tomatoes, Deviled Eggs och Chicken Wings till livs. Jag rekommenderar starkt att du börjar din måltid med denna härliga blandning, det är helt enkelt det perfekta sättet att värma upp gommen inför den delikata BBQ som väntar. Till huvudrätt tycker jag att du ska unna dig Dinosaurs ribs, de är nämligen restaurangens signum, och dessutom makalöst goda. De är saftiga, har en härlig krispig yta och är så möra att köttet praktiskt taget faller av benen. Det är helt enkelt perfektion.


Dinosaur BBQ är en härlig barbecuerestaurang med stor atmosfär och genuina smaker. Är du nyfiken på tvättäkta amerikansk BBQ rekommenderas ett besök varmt, och då stället dessutom har ett utbud om cirka fyrtio olika ölsorter blir det en riktig vinnare. Se dessutom till att avsluta din måltid med en bit Key Lime Pie, som är den bästa väster om Steve's i Red Hook.


View Larger Map
Dinosaur Bar-B-Que
700 W 125th Street (mellan Henry Hudson Pkwy och Riverside Drive)
Manhattan

1 comments:

Anonymous said...

Hejsan! har precis läst ut din bok och jag är så taggad att få åka till NY nästa vecka för allra första gången i mitt liv. Förutom sevärdheterna så vill man ju uppleva lite mer utöver det vanliga och det gör man ju via magen ;) Många av dina rekommendationer är med i min to do-lista :) Så tack! And keep writing!
Hälsningar från ett snöigt Stockholm /Arja

Post a Comment