Wednesday, December 15, 2010

256. Pop Burger


Innan dagens tips vill jag berätta om en liten artikel som Ett annat-redaktionen skrivit för Skyscanner. Du kan läsa den här medan du letar efter billiga flyg hit till stan. Nu vidare till dagens tips som kommer att beröra ett ämne som är väldigt hett här i New York just nu, nämligen sliders. Pop Burger heter stället vi vill berätta om, och det är beläget i Midtown.


Pop Burger är en hamburgerrestaurang som förutom att servera mycket delikata burgare dessutom har både en lounge och bar på övervåningen. Det är ett inbjudande ställe där man både kan ta sig en snabblunch, eller sitta ned en längre stund i trevligt sällskap med en drink i handen. Folket bakom Pop Burger har helt enkelt tagit ett enkelt koncept och lyxat till det en smula, och en del av denna uppdatering kommer i form av såkallade sliders.


Sliders är hamburgarens motsvarighet till cupcakes; det är med andra ord ett mycket populärt matkoncept här i New York just för tillfället. Nya sliders-restauranger öppnar nästan dagligen, men just Pop Burger har fått ett välförtjänt bra rykte. Dessa mini-burgare är packade med smak, och en tvåpack mättar precis lika bra som en burgare i naturlig storlek.


Om just hamburgare inte är din grej rekommenderar redaktionen Pop Burgers Crispy Fried Shrimp Sandwich. Denna krispiga räkmacka är för god för att vara sann, och halva redax föredrar den framför de fina små slidersarna. Dessutom kan man med lite tur se riktiga New York-ikoner inne på Pop Burger. Så sent som förra veckan skådades Sarah Jessica Parker mumsandes på ett par sliders på restaurangens nedervåning.

Lokal finns även i Meatpacking District.


View Larger Map
Pop Burger
14 E 58th Street (mellan 5th och Madison Ave)
Manhattan

5 comments:

Saltistjejen said...

Jag gillar POP, fast burgarna är ett par nivåer godare på Shake Shack tycker jag...! ;-)

Mallis in real life said...

Åh, där har jag varit!!

Det är verkligen toppen. Vi kommer bo alldeles i närheten nästa gång vi åker till New York (i mars 2011) och jag kan tänka mig att det blir ett och annat besök.

/Mallis

Emilie said...

Vad spännande! Jag ska prova POP när jag är i New York i februari, det ska bli kul!

Jens said...

Va najs! Det måste testas vid nästa NY-besök.

Anonymous said...

Midtown? Är inte detta snarare Upper East side?

Post a Comment