Wednesday, September 1, 2010

213. Council Thrift Shop


Second hand är kanske inte det första man tänker på när Upper East Side-shopping kommer på tal. Dyra märkesbutiker där det kostar pengar bara att titta är det man vanligtvis förknippar med denna dyra stadsdel, men om man vet var man ska leta finns det naturligtvis även billiga alternativ att hitta. Ett av dessa heter Council Thrift Shop, och där kan man finna riktigt fina dyrgripar.


Council Thrift Shop säljer begagnade kläder, möbler, och inredningsprylar. Det man kan hitta i klädväg är oftast inte mycket att hänga i julgranen, men om du är på jakt efter kul och unika inredningsprylar har du definitivt hittat rätt. Som med de flesta andrahandsbutiker kan man få leta en stund innan man hittar den där prylen som får dig att vilja handla. Council är en rätt liten butik där det är ganska stökigt bland hyllorna, men trots allt detta är det väl värt att tillbringa en stund bland de gamla dyrgriparna.


Något jag själv är oerhört förtjust i är gamla LP-skivor. Trots att jag för tillfället inte har någon vinylspelare händer det alltsomoftast att jag köper på mig ett mindre lass plattor, då dessa har en ovärderlig charm även som renodlade inredningsprylar. Hos Council ligger dessutom priset för en skiva på en ynka dollar, och då är det svårt att motstå shoppingbegäret.


Hos Council har jag dessutom hittat mitt absoluta favoritglas genom tiderna. Priset för detta rådjursbeprydda under var $2, och som om det inte var nog med den fina bilden på framsidan kan man på baksidan av glaset även hitta utförlig information om The White-Tailed Deer. Ölen på bilden inhandlades dock hos New Beer Distributors. Den smakade utomordentligt gott i mitt rådjursglas.


View Larger Map
Council Thrift Shop
246 E 84th Street (mellan 2nd och 3rd Ave)
Manhattan

0 comments:

Post a Comment