Wednesday, May 12, 2010

165. Sugar Sweet Sunshine


Vädret här i New York har under våren varit väldigt oförutsägbart. Ena dagen har det varit +25C, bara för att nästa dag sjunka till +10C, och man tvingas plocka fram vinterjackan ur garderoben igen. Under dessa regniga och ruskiga dagar gör man bäst i att tillbringa dagen på ett fik i goda vänners lag, och Sugar Sweet Sunshine på Lower East Side blir då en ypperlig destination.


Sugar Sweet Sunshine har inte bara ordet solsken i namnet, dom bakar dessutom cupcakes som förärat det lilla bageriet ett oerhört fint rykte. Fiket öppnades 2003 av folk som tidigare jobbat på Magnolia Bakery (känt från Sex and the City), och har med åren blivit ett toppenalternativ till köerna som ringlar utanför ovan nämnda bageri (vilket ofta blir fallet när ett ställe är med i en populär TV-show). Inredningen och stämningen går i skön 60-talsanda, med bekväma sittvänliga soffor och trevlig personal.


Cupcakesen som bakas är precis så fluffiga som man vill att dom ska vara; toppingen är krämig och söt, och finns tillgänglig i allsköns varianter. Red Velvet, pumpa, och citron är tre av dom mer populära smakerna, och med jämna mellanrum bakas dessutom specialare som bara finns tillgängliga någon dag eller två. Ingefära är en av dessa smaker, och finns den på menyn råder jag dig att prova.


Cupcakes och kaffe är den perfekta lösningen på problemet en regnig dag. Sugar Sweet Sunshine har inte bara ett gulligt namn, dom bakar dessutom utsökta små kreationer som är värda att provas. Om du inte vill köa för en cupcake, eller om du helt enkelt vill prova ett nytt ställe (dom vi tidigare tipsat om kan du hitta här, här, och här), är Sugar Sweet Sunshine en kanondestination som rekommenderas varmt.


View Larger Map
Sugar Sweet Sunshine
126 Rivington Street (mellan Essex och Norfolk Street)
Manhattan

5 comments:

Charlotta said...

Mums, mums, mums!!!

Annaewa said...

Hej!!! Superintressant blogg!New york är ett ställe jag drömt om länge..jag ska bara dit!!
Ha en fin helg!! Annaewa

Anonymous said...

Tack för en jättemysig blogg! Jag älskar era fina små tips och ser verkligen fram emot ett besök i storstan!

mvh Anna

Marielle said...

Låter skitbra! Vad ligger priserna på eg?=) Något jag ofta undrar när jag läser era blogginlägg=)

Mikaela said...

Tack för tipset om din blogg! Jag ska ta mig tid lite senare och surfa runt. Biljetterna är i box så nu bara längtar jag!! Ha en fin dag!

Post a Comment