Friday, September 18, 2009

77. Mystique


Det har återigen blivit dags för en renodlad tjejpost, därför lämnar jag glatt över spakarna till den andra halvan av Ett annat New York. Hon har besökt en butik där urvalet är fantastiskt, och priserna ännu bättre. Mystique är namnet, och den är belägen i SoHo.


Mystique är som en blandning av Urban Outfitters och en loppis, med enda undantaget att alla plagg är sprillans nya. Vardagliga basplagg och mer unika fynd står båda att finna i denna välsorterade butik, vilket i sin tur gör den väldigt kul att besöka; man vet nämligen aldrig riktigt vad som kommer att hamna i shoppingkassen.


Priserna är väldigt bra för en SoHo-baserad butik. Både t-shirts och klänningar går att finna från $6, och utbudet inkluderar allt från ytterplagg till skor. Som sig bör med lite billigare butiker kan man få leta en stund innan man hittar det där plagget som verkligen vill att man köper det, men man finner i regel något vid varje besök.


Mystique är ett välkommet inslag i New Yorks annars så dyra shoppingflora. Jag gillar verkligen denna butik, och då vissa plagg är exakt som de man kan finna på Urban Outfitters, fast till en fjärdedel av priset, finns det ingen bra ursäkt att undvika ett besök.


Mystique
547 Broadway (mellan Prince och Spring Street)
Manhattan

4 comments:

Sofia said...

Wow det ser verkligen "Urban Outfit aktigt" ut. Spännande!

/Sofia

Sofia said...

jag gillar dessutom "tjejinläggen"! :)

/Sofia

Daniel Milton said...

Är lite osäker på hur jag hittade hit men nu är jag här. Har planer på att flytta till N.Y. i några månader i vår med tjej och litet barn. Ska följa er med spänning, kom gärna med flyttips!
/Daniel

"oroshjärta" Lotte Fernandez said...

Hej!
jag undrar om ni har ett ställe att reka där man köper rökelser doftljus osv? lite sådär yogiskt?

Post a Comment