Thursday, December 10, 2015

555. Vesta Trattoria & Wine Bar



Det har varit tyst några veckor här på bloggen, och anledningen till det är att jag har skrivit, skrivit, skrivit. Just nu är det en ny roman som är i görningen, och den är planerad att släppas till september 2016. Men om du inte vill vänta till dess tycker jag att du ska ta en titt på min senaste bok Magiska Amerika: Södern, som är en reseskildring av en road trip genom USA:s södra delar. Det är den perfekta julklappen till den reseintresserade personen i ditt liv, och du kan köpa den via denna länk. Nu till dagens tips, där vi beger oss till Vesta i Queens för brunch!



Vesta är en italiensk restaurang i Astoria. Det är en typisk grannskapskrog dit inte många turister kommer. Personalen är trevlig och tjenis med stammisarna, men även vi utbölingar får ett varmt välkomnande. På menyn hittar du idel godsaker från det italienska köket, men med en amerikaniserad twist. Själv gick jag nyligen dit för brunch, och jag rekommenderar definitivt ett besök.



Ställets burgare är makalöst god, så pass bra att jag härmed utnämner den till den bästa jag hittat i Queens. En annan rätt som provades på var restaurangens Breakfast Sandwich, helt enkelt en macka toppad med ägg, korv och tre sorters ost. Underbar!



Naturligtvis kräver en brunch sin cocktail, och Vestas Bloody Mary lämnar ingen besviken. Lagom hetta och full av smak, och dessutom med en alkoholstyrka som heter duga. Den var så pass god att jag unnade mig två stycken.

Vesta Trattoria & Wine Bar
21-02 30th Ave (mellan 21st och 23rd Street)

Queens

0 comments:

Post a Comment