Sunday, March 8, 2015

545. The Harold


Som du nog märkt har det varit tyst här på bloggen ett tag, och anledningen till det stavas böcker. Jag har haft fullt upp med att skriva min senaste bok, som handlar om en road trip genom den amerikanska Södern, och jag har dessutom påbörjat arbetet med en ny roman. Boken om Södern kommer släppas till hösten, och tills dess kan du läsa min senaste New York-bok Ett annat Manhattan, samt min debutroman Där drömmar föds. Men nu har det blivit dags för ytterligare ett tips, därför beger vi oss till Midtown för brunch.


The Harold är en amerikansk bistro som gjord för brunch, belägen mitt i midtown bredvid många av de större turisthotellen. Själv har jag varit där ett par gånger, och jag har inte blivit besviken. Det är en rustik restaurang vi talar om där tegelväggar och grova träbord sätter stämningen. På radion spelas pop från förr, och hela härligheten kröns av underbara dofter från köket.


På menyn hittar du brunchklassiker som Eggs Benedict, Blueberry Pancakes och Steak Frites. På drinkmenyn är det minst lika tätt mellan klassikerna, där törstsläckare som Bloody Marys och Mimosas är de stora stjärnorna. Själv är jag såld på ställets Smoked Salmon Eggs Benedict, som jag gärna sköljer ned med en Bloody Mary.

The Harold är ett perfekt ställe för dig som letar efter en god brunch i midtown. De serverar dessutom frukost och middag. Avslutningsvis vill jag tipsa om att Ett annat New York även finns på Facebook och Instagram. Vår Facebook-sida hittar du här, och på Instagram heter vi ettannatnewyork.

The Harold
1271 Broadway (mellan 31st och 32nd Street)

Manhattan

0 comments:

Post a Comment