Thursday, May 19, 2011

320. Timi's Gelateria Classica


Med sommaren i antågande har det blivit hög tid för ytterligare ett glass-tips här på Ett annat, men innan vi svalkar oss med en strut frusen grädde vill vi återigen nämna vår Facebook-sida. Den har blivit den naturliga mötesplatsen för alla oss som är involverade i bloggen (både vi som skriver och ni som läser), och har du inte besökt den ännu kan du göra det här. Nu har det blivit dags för glass, och därför beger vi oss ner till East Village och Timi's Gelateria Classica.


Timi's är en italiensk glassbar som precis öppnat sin första USA-butik här i New York. Lokalen är stor och rymmer två våningar, där målet för ett besök, det vill säga glassen, står att finna på nedervåningen. All glass är hemgjord på färska lokala ingredienser, och precis som italiensk gelatto ska vara är glassen himmelskt krämig.


Det finns vanligtvis ett tjugotal sorter att välja mellan, varav de flesta är traditionella smaker som vanilj, pistage, och jordgubbe. Namnen på de olika sorterna är på italienska, men det finns bilder på huvudingredienserna som guidar dig i rätt riktning. Skulle denna visuella vägledning inte vara tillräcklig kan du dessutom be om ett smakprov eller två innan du bestämmer dig.


Timi's serverar en mycket god glass. Det är ett trevligt ställe att besöka under årets varma månader, när man känner för en svalkande liten paus under sin promenad genom East Village.


View Larger Map
Timi's Gelateria Classica
37 St Marks Place (mellan 2nd och 3rd Ave)
Manhattan

4 comments:

Anonymous said...

Hej.
Jag och min mamma har precis bokat resa till NY i oktober. Vi följer er blogg slaviskt numera. Vi undrar om ni vet vart vi kan hitta den restaurang som Robert De Niro äger, min mamma vill så gärna äta middag där en kväll.

Daniel said...

Hej!

De Niro är delägare i två restauranger (som jag känner till) Locande Verde och Tribeca Grill. Båda bör man nog boka bord till i förväg.

Trevlig resa!

isabelle said...

hallå jag undrar en sak, hur funkar det egentligen med att bo i USA? jag vill flytta dit när jag blivit runt 20, men måste man ha något slags green card då?

Alessandra said...

Mmm ser gott ut!

Post a Comment