Tuesday, February 8, 2011

279. The Salvation Army Super Thrift Store


Andrahandshopping är något som verkligen exploderat de senaste åren, och det verkar inte finnas någon hejd på antalet nyöppnade småbutiker i stan. Dessa välredigerade krypin har sin charm, men om man vill göra riktiga klipp får man bege sig till någon av de enorma klassikerna utanför Manhattan. I Astoria i Queens hittar man en av stans största andrahandsbutiker, nämligen The Salvation Army Super Thrift Store.


Frälsningsarméns butik i Astoria är en av de största second hand-butikerna i stan. Stället är enormt, och allt från möbler till kläder säljs till mycket förmånliga priser. Trots att butiken är så stor känns den mycket välorganiserad, vilket är ett stort plus i kanten som dessutom underlättar i jakten på fynd. För att ge er en fingervisning om butikens storlek kan jag nämna att Ett annat-redaktionens senaste besök tog mer än tre timmar.


Det finns ett fint utbud av kläder på både herr och damavdelningen, och då butiken inte är så urplockad som andrahandsbutikerna på Manhattan, kan man hitta riktigt fina plagg för en spottstyver. Dessutom är det en bra destination i jakt på kul inredningsprylar och udda köksartiklar (senast hittade vi ett bord fyllt med diverse udda gamla shotglas från NYPD för 29 cent styck.)


Till sist några ord om hur mycket man får betala för sina fynd. Vi har redan nämnt shotglas med NYPD-loggan (från 80-talet) för 29 cent styck. Utöver detta kan en cowboy-skjorta och en cashmere-tröja, båda från Ralph Lauren, läggas till våra inhandlade fynd. Dessa kostade $6.99 och $4.99 vardera.


View Larger Map
The Salvation Army Super Thrift Store
43-02 Steinway Street (mellan 34th och 35th Ave)
Queens

1 comments:

Anonymous said...

Hej! Min son har i ett par månader tjatat om en blogg som jag verkligen skulle gilla, så rätt han har! Har nu besökt "Ett annat..." under några veckor, mitt nya kvällsnöje. Har varit i NY 6 gånger hittills, gillar att resa i USA överhuvudtaget. Flera ställen i din blogg känner jag igen, andra blir jag nyfiken på, pubarna i Brooklyn tex. Längtet blev så stort så den 25 april åker min son och jag över, vi bor för andra gången på "Hotel 17", bra läge och överkomligt pris. Sonen har dessutom nu fyllt 21 så dina pub tips kommer säkert till nytta!Stort tack för en annorlunda, trevlig och mkt välskriven blogg om NY,hälsar Maria

Post a Comment