Sunday, June 14, 2009

43. Fishs Eddy


Heminredning har nog aldrig varit populärare än nu. Folk har under de senaste åren mer än någonsin börjat få upp ögonen för de små detaljer som gör ett hem riktigt unikt, och de flesta rum i det genomsnittliga hemmet får förr eller senare en välbehövlig make-over. När det är dags för köket att få en ansiktslyftning är Fishs Eddy i Flatiron District en riktig guldgruva till butik.


Tallrikar, glas, muggar och bestick är Fishs Eddy's huvudinriktning. Visst kan man hitta en gammal såssnipa eller två i något hörn, men det är inte därför man besöker denna underbara butik. Hit går man om man vill hitta saker som kommer att användas, och om man uppskattar roliga och spännande detaljer.


Ett av Fishs Eddy's signum är deras New York-inspirerade designer. Tallrikar med New Yorks skyline, koppar med motiv från Brooklyn, och glas med skisser porträtterande såväl hip-hopare som Chassider, är bara några av de prylar man kan hitta i denna lilla labyrint av glas och porslin.


Själv stod jag och fingrade på ett set originalbestick från Aeroflot, men en prislapp på $20/bestick kändes för hög. Priset på de tre glas vi köpte var dock helt rätt; mindre än $1/glas.


Fishs Eddy
889 Broadway (mellan 19th och 20th Street)
Manhattan

5 comments:

Anonymous said...

Hej! Jag blir lika inspirerad varje gång jag kommer in på denna blogg och jag vill boka en resa till New York på direkten! Men en fråga till er bloggare, bor ni i New York? Vad gör ni där, jobbar, pluggar? Keep up the fabulous work!

/Mika

Daniel said...

Hej Mika!

Vad kul att du gillar var blogg, du borde boka en resa och komma hit! :)
Vi tva som skriver bloggen bor pa Manhattan, och jobbar inom TV, en av oss som redigerare, och den andra som inslagsproducent. Vi driver aven ett litet foretag vid sidan om som producerar designleksaker.

Anonymous said...

Ni gör ett riktigt bra jobb med den här bloggen. Kul läsning, informativ och annorlunda.

Anna said...

Jag håller med. Jag vill också åka till New York när jag läser den här bloggen.

Magnus said...

Ja, dessa vardags-tipsande-NY-bloggar växer inte på träd!

Kör hårt!

Post a Comment