Sunday, June 7, 2009

41. Metropolis


En av våra favoritsysslor här på Ett annat New York är som du nog märkt att shoppa. När vi springer på en ny spännande butik vill vi med ens rusa hem och berätta om den för er, kära läsare. Vårt senaste fynd bland New Yorks oändliga källa av butiker är en andrahandsaffär i East Village vid namn Metropolis.


Det första som slår en när man går in genom Metropolis dörrar är hur otroligt många t-shirts de har. Man kan hitta allt från 80-talsband till turistiga orter med kul slogans från samma era representerade i butikens urval. Priserna för vissa dyrgripar kan ligga på över hundra dollar, men för oss vanliga dödliga är det glädjande att veta att de flesta t-tröjor går på $15.


Metropolis säljer även skjortor, jackor, skor, bälten, med mera; allt med några år på nacken, fast i bra skick. Det är en lysande butik där man kan hitta udda och unika plagg för en överkomlig slant. Hyllorna är välsorterade, så risken finns att du inte kommer att hinna kolla igenom allt om du har mindre än någon timme att spendera.


Själv fann jag en glittrig t-shirt med ett mysko meddelande. Den tycker jag passar bra i dessa Star Trek-tider. Live long and prosper go' vänner.


Metropolis
43 3d Ave (mellan 10th och 11th Street)
Manhattan

4 comments:

Andreas said...

Det "mysko" meddelandet är från tv-serien Mork & Mindy (robin Williams. http://www.imdb.com/title/tt0077053/

Daniel said...

Aha! Mysteriet ar lost. Tackar! Nu ska jag ta och kolla in Mork & Mindy.

anna said...

Det där verkar vara en mysig affär. Har dom damkläder?

Janne K said...

Störtskönt! Jag och en polare ska resa runt i USA i höst och jag ska försöka köpa på mig lite coola kläder. Det får bestämt bli ett besök till Metropolis då.

Post a Comment