Tuesday, March 25, 2014

536. Hou Yi Hot Pot



Om mindre än en månad, nämligen den fjortonde april släpps min nya bok Ett annat Manhattan! I den hittar du över tvåhundra tips, topplistor, minitips, bilder, kartor och annat smått och gott från New Yorks hjärta. Både gamla klassiker och spännande nyöppningar betas av, och boken kan redan nu förhandbokas hos CDON (vars hemsida du kommer till om du klickar här.) Nu vidare till dagens tips, där vi besöker Hou Yi Hot Pot på Lower East Side.


Hou Yi Hot Pot är som namnet antyder en restaurang där det serveras hot pot. För ett fast pris om cirka trettio dollar får du beställa hur många ingredienser du vill, varpå du själv tillagar dessa vid bordet. Vi på Ett annat-redaktionen besöker Hou Yi när det är dags för sammankomst med vår Food Club, där ett tiotal goda vänner samlas någon gång per månad för att äta oss genom New York.


I urvalet av ingredienser hittar du allt från fläsk och korv till krabba och grönsaker. Det finns ett femtiotal ingredienser att välja mellan, och då du som nämnt betalar ett fast pris är det bara att ösa på. Maten är otroligt god, och besöker du stället med goda vänner har du en väldigt trevlig stund att se fram emot.


Till sist vill jag passa på att nämna att det ingår både dryck och glass i priset. I glassbaren skopar du själv hur mycket du vill ha, och det finns ett femtontal olika sorter att välja mellan. Till din hot pot ska du dessutom se till att ha ett par dipsåser, dessa hittar du i mitten av restaurangen, och jag rekommenderar en blandning av barbecuesås och koriander varmt.

Hou Yi Hot Pot
92 Hester Street (mellan Eldridge och Allen Street)
Manhattan

1 comments:

Malin said...

Hej! Först och främst vill jag tacka för alla goda tips! Jag följer er troget på instagram och era inlägg gör mig mer och mer peppad inför min NY resa i sommar! Jag har en fråga ang böckerna " Ett annat NY " och " Ett annat Manhattan". Vilken bok är att föredra om man ska til new york första gången? Jag och 3 kompisar ska dit i sommar i 2 veckor och planerar att ta vara på varje minut! Vi är i åldern 25-29 och matglada :) Jag kan inte bestämma mig för vilken av böckerna som jag ska köpa!

Post a Comment