Sunday, April 7, 2013

515. Little Rascal




Som du kanske märkt har det vart en stunds tystnad här på bloggen, och det beror på en hel massa skrivande för andra projekt. Ett av dessa är boken Ett annat San Francisco som släpps den 27'e maj! Precis som sin storasyster Ett annat New York är Ett annat San Francisco en djupdykning i spännande platser värda ett besök när du är ute på äventyr. Du kan läsa mer om denna bok här. Nu ska vi snacka brunch en stund, och beger oss därför till Little Rascal i Nolita.


Little Rascal är en bar och restaurang som öppnade 2012. Stället kan enklast beskrivas som en medelhavsrestaurang, där spännande rätter från sydligare breddgrader serveras. Inredningsmässigt är det en gemytlig historia, med träväggar och ett välpolerat betonggolv. I baren finner du ett ypperligt utbud av vin, samt inhemska ölsorter som Red Hook-baserad Six Point.

Vi på redaktionen besökte Little Rascal för brunch, vilket visade sig vara ett ypperligt val. Ställets Eggs Benedict är de godaste jag lyckats hitta här i stan, och såhär ett par timmar efter avslutad brunch sitter jag redan och planerar in nästa besök.


Little Rascal är en riktig pärla som ligger lite avsides i Nolita. Är du sugen på brunch rekommenderas ett besök varmt, och jag ser själv fram emot ett kvällsbesök då jag kan prova deras middagsmeny.


View Larger Map
Little Rascal
163 Elizabeth Street (mellan Spring och Kenmare Street)
Manhattan

2 comments:

Sofia said...

Jag gillar verkligen din blogg! Skulle du vilja tipsa om ditt bästa reseminne i Escape? Kommentera mitt inlägg på länken så kontaktar jag dig inom kort.

http://blogg.escape360.com/sofia/2013/04/11/basta-tip/

Trevlig kväll!
/Sofia

BLOGG I THAILAND.SE - Följ med på vår resa genom världen said...

Blir spännande att läsa din andra bok! :)

Post a Comment